Dostawa w czasach koronawirusa

5
(1)

Ostatnie miesiące to duże wyzwanie dla branży gastronomicznej. Decyzja o wprowadzeniu stanu zagrożenia epidemicznego w Polsce wymusiła na właścicielach restauracji, kawiarni, barów czy pubów do zamknięcia lokali lub do zmiany zasad w ich funkcjonowaniu. 

Jak lokale radzą sobie z tą sytuacją?
Coraz więcej restauracji oraz kawiarni umożliwia zamówienia z opcją na wynos. Preferowane są płatności bez użycia gotówki. Wdrażane są różne środki ochrony, takie jak systematyczne odkażanie punktów odbioru. Pracownicy, wydający posiłki pracują w maseczkach i rękawiczkach ochronnych. Zwracana jest także uwaga na zachowanie odpowiedniej odległości od klienta.

A jak wygląda sytuacja z tradycyjną formą dostawy?
Oczywiście dalej jest bardzo popularna, a niektórzy sądzą, że w tej sytuacji nawet bardziej niż dotychczas.
Ciekawą opcję, jaką wprowadził jeden z  portalów do zamawiania jedzenia – Pyszne.pl  jest tak zwana “dostawa bezkontaktowa”. Polega ona na tym, że zamawiamy jedzenie, płacimy online, a kurier przywozi nam jedzenie pod same drzwi. O dostarczeniu zamówienia zostajemy poinformowani telefonicznie. Ta procedura eliminuje spotkania twarzą w twarz z pracownikiem restauracji. Rozwiązanie to stosowane jest już we wszystkich krajach europejskich, w których funkcjonuje Pyszne.pl i dotyczy wszystkich restauracji, które z tym portalem współpracują. Opcję dostawy bezkontaktowej możemy zauważyć także na stronach internetowych restauracji. Sprawdzaliście już czy w Waszej ulubionej restauracji jest taka możliwość?

Podobnie mają się sprawy w przypadku Uber Eats. Klient ma możliwość wybrania dostawy bezkontaktowej- wystarczy, że doda taką prośbę w uwagach do zamówienia. Coraz więcej portali wprowadza także darmową dostawę, która jest widoczna nie tylko w przypadku branży gastronomicznej 😉

A znacie portal Glovo? To jeden z kolejnych portali do zamawiania jedzenia. Poinformował on ostatnio, że wzrost nowych zgłoszeń od chętnych partnerów na dostawy wynosi około 300-400%! Niewiarygodne, prawda? Lokale, które wcześniej nie preferowały dostaw, chcą spróbować.

Zastanawiacie się, czy opcja dostawy w obecnej sytuacji jest w ogóle bezpieczna? Zgodnie z wiedzą i aktualnym stanowiskiem Głównego Inspektoratu Sanitarnego nie ma możliwości zarażenia się koronawirusem za pośrednictwem żywności.

Opcja dostawy czy zamówienia na wynos nie są ratunkiem, ale na ten moment to jedyne wyjście. Jest to niecodzienna sytuacja dla branży gastronomicznej,a szczególnie ucierpią na tym małe czy sąsiedzkie lokale. Na tablicy przewijają nam się ogłoszenia o organizowanych zbiórkach nawet na pensje pracownicze. Może warto wspomóc swoje ulubione lokale takim gestem, jak zamówienie online? Pomyślcie o tym!
Pomagajmy sobie w tym trudnym czasie!

Jak pomocny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.