Marka osobista – jak promować się w sieci

zdjęcie biznesmena wskazującego palcem

[Marka osobista to jedna z najprostszych strategii marketingowych. Są to świadome działania, które uwiarygodniają Twoją osobę wśród innych. Marka osobista to przede wszystkim Twoje nazwisko, które oznacza zaufanie. Poprzez szereg zaplanowanych działań doprowadzamy do sytuacji, kiedy nasze nazwisko kojarzy się przede wszystkim z wysoką jakością oferowanych usług oraz z tym, że warto z nami współpracować. W tych czasach ludzie oczekują, tego, że za biznesem stoi człowiek i preferują kontakt z konkretną osobą, reprezentującą firmę niż z samym przedsiębiorstwem, jako marką. Doskonałym przykładem może być tutaj firma Apple, która nawet po śmierci osoby reprezentującej Steva Jobsa w dalszym ciągu zarabia dzięki nazwisku.

Przez pracę nad marką osobistą, możesz doprowadzić do sytuacji, że klient będzie w stanie zapłacić więcej za Twój produkt, ponieważ twoje nazwisko, automatycznie będzie kojarzone z wyższą jakością. Co ważne, personal branding może zadziałać w praktycznie każdej branży. Co w tym wszystkim jest najważniejsze? Wysoka jakość oferowanych usług i produktów. Jeżeli jesteś tego pewny, zachęcam do czytania dalszej części artykułu.

Najważniejsze kroki, w budowaniu marki osobistej:

Budowanie wizerunku eksperta. Pierwszym poziomem marki osobistej jest sposób, w jaki jesteś postrzegany przez otoczenie. Dobrym pomysłem jest zacząć prowadzić bloga. Pomyślicie może, że w tych czasach w internecie krąży tyle blogów, że wasz, kolejny już nie będzie dla ludzi interesujący. Zastanówmy się jednak nad ważną kwestią. Ile tak naprawdę jest blogów konkretnych, takich które przekazują wiedzą? No właśnie, niewiele. Wartościowa treść jest kluczem do sukcesu. Poprzez blogowanie pokazujesz ludziom, że posiadasz wiedzę na tematy, o których piszesz, więc automatycznie zyskujesz miano „osoby mądrej” w ich oczach. Jeśli dalej nie widzisz w blogowaniu większego sensu to prawdopodobnie przekona Cię fakt, że blogowanie to teraz jedna z najlepszych form pozycjonowania swojej strony. Artykuły mają zazwyczaj dużo słów, dlatego łatwiej będzie wyszukać Cię w Google. Dzięki pisaniu artykułów, sam zdobywasz lub utrwalasz wiedzę, którą już posiadasz.

YouTube

Czy widzieliście o tym, że YouTube to druga największą wyszukiwarka na świecie? Niezwykle przydatną informacją dla przedsiębiorców jest fakt, że teraz ludzie coraz częściej oczekują od filmów publikowanych w serwisie Youtube wartościowych treści. Jednak do prowadzenia Youtuba, trzeba mieć pewną strategię, zastanowić się nad swóją grupą docelową, nad ich problemami i sposobami rozwiązania. Na początku, nie musicie martwić się o profesjonalny sprzęt czy oświetlenie. Możecie stanąć przed kamerą i po prostu do niej mówić. Na Youtubie ważny jest dobry “clickbait”, zawartość która skłoni do kliknięcia. Korzystając z obserwacji możemy wywnioskować, że świetnie klikają się tytuły lub miniaturki prowokacyjne, jednak takie, które pokrywają się z treścią w filmie.

Pamiętaj! Lepsza jest mniejsza grupa odbiorców, ale dokładniej stargetowana!

Inne media społecznościowe – Facebook, Instagram

Pierwszą rzeczą, którą naprawdę warto zrobić to wejść na swój profil na Facebooku i porządnie go uporządkować. Usunięcie zdjęć czy wpisów, przez które twoi klienci mogą zniechęcić się do współpracy z Tobą. Facebook to bardzo potężne narzędzie biznesowe. Tak samo jak w przypadku Youtuba, zastanów się nad swoja grupą docelową i staraj się rozwiązywać ich problemy, odpowiadaj na ich pytania. Udzielaj się na forach, dołączaj do grup dyskusyjnych, oczywiście związanych z Twoją branżą. Wiedz, że wszystko, co piszesz jest dla ludzi widoczne. Instagram natomiast to świetne miejsce, w którym możesz dać się poznać. Nie musisz wcale wstawiać tutaj zdjęć swojego śniadania. Dlaczego nie pochwalisz się tutaj swoimi osiągnięciami? Byłeś ostatnio na ciekawym szkoleniu? Pochwal się tym! Ludzie, którzy myślą, że lepiej Cię znają, prędzej są w stanie Tobie zaufać, a co za tym wszystkim idzie, chętniej skorzystają z Twojej usługi.

Dobra strona internetowa

Dobra strona internetowa, to taka, która nawet szczególnie nie musi niczego sprzedawać. Ważne, żeby była Twoja wizytówką i budowała Twój wizerunek w sieci. Jest bardzo dobrym miejscem do podsumowania wszystkich innych działań, takich jak informacje, że prowadzisz Youtuba lub wydałeś swoją książkę. Dobra strona internetowa nie musi być droga!

Nauka

Nauka to potęgi klucz. Jest takie powiedzenie, z którym zgadzamy się w 100%. Korzystaj z możliwie najwięcej ilości szkoleń, dokształcaj się w swojej dziedzinie, a co najważniejsze chwal się swoimi osiągnięciami w social miediach! Każdy zainteresowany, kto zobaczy Twoją wzmiankę o szkoleniu od razu przypina Tobie łatkę eskperta, ponieważ logicznie, skoro byłeś na tym szkoleniu to prawdopodobnie wyciągnąłeś z niego wiedzę. Nie bierz udziału tylko ze względu na certyfikat, który dostaniesz po zakończeniu. Bierz udział po to, aby wykorzystać tą wiedzę w praktyce i w swoim biznesie!

Uwierz, że jeżeli zastosujesz się do paru z tych taktyk, efekty przyjdą szybciej niż się spodziewasz! Twoja silna marka osobista to klucz do sukcesu! Powodzenia!